Παρασκευή 18 Δεκεμβρίου 2009

περί εκπαιδεύσεως και άλλων δαιμονίων (συνέχεια)

Πριν κανα μήνα οι πόρτες του σχολείου του μικρού μαμουφιού ανοίξαν διάπλατα σε μεγάλη σοκολατοβιομηχανία.  Τα παιδιά, όλο το σχολείο δηλαδή,  έχασαν όλα τους τα βασικά μαθήματα προκειμένου να εμπεδώσουν το πόσο διασκεδαστικό είναι να τρως γκοφρέτες με τη σέσουλα.  Και δεν άνοιξε μύτη... δεν ίδρωσε το αυτί κανενός.    Ίσα ίσα που η διεύθυνσις κοίταζε εμένα σα περίεργο φρούτο που μου πετάχτηκαν τα μάτια έξω όταν το έμαθα. Αναρωτιέμαι τι απάντηση θα έπαιρνα επί του θέματος από το υπουργείο παιδείας...

Απ' την άλλη διαβάζω σήμερα στη logia την επιστολή που ακολουθεί.  Το πως δηλαδή η ίδια πολιτεία που επιτρέπει την γκοφρέτα θαύμα να γίνεται σχολικό μάθημα, επιχειρεί να διαλύσει ένα κύτταρο που σιγά σιγά άρχισε να λειτουργεί και να γίνεται αυτό που θα έπρεπε ούτως ή άλλως να είναι.

Έτσι για να μην ξεχνάμε που την έχει "τοποθετημένη" την εκπαίδευση ετούτο το κράτος και οι εκπρόσωποί του.  Μπας και κουνηθούμε επιτέλους και απαιτήσουμε πραγματική μόρφωση για τα παιδιά μας.

"Προς την Υπουργό Παιδείας δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων
Κυρία Άννα Διαμαντοπούλου

Προς τον Περιφερειακό Διευθυντή Α/βάθμιας και Β/βάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής
Κύριο Παρασκευά Γιαλούρη

Προς την Διευθύντρια του Α' ΠΥΣΔΕ Αττικής
Κυρία Πολυξένη Ζαβού-Ράδου

Προς όλα τα μέλη του ΠΥΣΔΕ

Προς όλους τους Συλλόγους και τις Ομοσπονδίες των Καθηγητών
Προς όλους τους Εκπαιδευτικούς
Προς όλους τους Γονείς
Προς όλους τους Μαθητές
Προς κάθε ενδιαφερόμενο

Έχω την χαρά και την τιμή να είμαι Πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 3ου Γυμν. Ν. Φιλαδέλφειας.

Παίρνω το θάρρος να σας γράψω ζητώντας τη βοήθειά σας για ένα θέμα, που μας καίει όλους πολύ, τις κρίσεις των διευθυντών.
Στο καταταλαιπωρημένο σχολείο μας που υπέφερε από δεινά τουλάχιστον την τελευταία δεκαετία είχαμε την τύχη, μετά τις κρίσεις του 2007, να έρθει μια Διευθύντρια, η κυρία Μαρία Χατζηιωάννου, που κατάφερε το ακατόρθωτο: Από αχούρι, με μορφή εγκαταλελειμμένου, ξεχαρβαλωμένου αναμορφωτηρίου να το μετατρέψει σε σχολείο- αγκαλιά για όλα τα παιδιά.
Το σχολείο μας δεν είχε τίποτα σωστό. Ηταν όλα ξεχαρβαλωμένα, δεν παρείχε ούτε τα στοιχειώδη και επιπλέον λειτουργούσε και υπό ένα καθεστώς τρομοκρατίας και χαφιεδισμού. Τα παιδιά έκαναν συνεχώς καταλήψεις διεκδικώντας τα αυτονόητα. Μέχρι και το βάψιμο των αιθουσών το κάναμε οι γονείς κάποιες Κυριακές.
Και ήρθε αυτή η γυναίκα και έβαλε τάξη σε όλα, μα κυρίως έβαλε αγάπη.
Και το σχολείο μας έγινε αυτό, που έπρεπε να είναι τα σχολεία όλου του κόσμου.
Μια κυψέλη δημιουργίας και αγάπης.
Τέρμα τα προβλήματα, τέρμα η παραβατικότητα, τέρμα οι καταλήψεις.
Τα παιδιά ξεκίνησαν δράσεις και προγράμματα, που θα ζήλευε και το καλύτερο ιδιωτικό σχολείο.
Τα παιδιά αγάπησαν αυτήν, αγάπησαν τα μαθήματα, αγάπησαν το σχολείο τους σαν το σπίτι τους.
Το φροντίζουν. Το προσέχουν.

Και τώρα έρχεται το Α' ΠΥΣΔΕ, μ΄αυτήν την παράνομη, όπως διαβάζω, διαδικασία και τα ακυρώνει όλα.
Θέλει να μας πάρει την Διευθύντρια, παρόλο που η ίδια δήλωσε ότι δεν θέλει να μετακινηθεί, άλλωστε σε λίγο μπορεί να συνταξιοδοτηθεί, αν θέλει.

Και ερωτώ, μήπως τηρώντας τους τύπους χάνουμε την ουσία;
Ποιός ο ρόλος του εκπαιδευτικού;
Ποιός ο ρόλος του σχολείου;
Ποιός ο ρόλος όλων αυτών, που διορίζονται ή εκλέγονται για να καλύψουν θέσεις καίριες, όπως αυτές των ΠΥΣΔΕ;
Πώς τιμάται ένας επιτυχημένος Διευθυντής; Με το να τον αλλάζετε πόστο παρά τη θέλησή του;

Προσπάθησα να επικοινωνήσω με την Διευθύντρια του ΠΥΣΔΕ και τηλεφωνικά, να της εκφράσω την αγωνία μας και την επιθυμία μας, όμως αν και κατανοώ την έντασή της και τις πιέσεις που δέχεται πανταχόθεν, δεν μπορώ να κατανοήσω την αντίληψή της, πως "οι γονείς δεν έχουν κανένα λόγο για τα παιδιά τους και ουδείς αναντικατάστατος"!!!!
Πώς μπορεί κάποιος που ασχολείται με την εκπαίδευση, να γελοιοποιεί την αγωνία ενός γονιού, εκλεγμένου στη θέση του Προέδρου του ΔΣ του Συλλόγου μας κλείνοντάς του το τηλέφωνο;

Ουδείς αναντικατάστατος, μου είπε! Μα, είμαστε όλοι ίδιοι; Δεν υπάρχουν καλοί, καλύτεροι και χειρότεροι;
Η ίδια η διαδικασία των κρίσεων δεν το αποδεικνύει αυτό;

Και αν εμείς οι γονείς δεν έχουμε λόγο για το καλό των παιδιών μας, τότε ποιός έχει;

Το άρθρο 3 της χάρτας για τα δικαιώματα και τα καθήκοντα των γονέων της ευρωπαϊκής κοινότητας, ορίζει πως:
"ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΕΧΟΥΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΠΛΗΡΟΥΣ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ ΣΤΟ ΕΠΙΣΗΜΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥΣ ΒΑΣΕΙ ΤΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ, ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΚΑΙ ΑΞΙΩΝ ΤΟΥΣ.
ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΕΧΟΥΝ ΚΑΘΗΚΟΝ ΝΑ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΩΣ ΕΤΑΙΡΟΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΤΟΥΣ."
Και το άρθρο 8:
"ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΛΛΟΓΟΙ ΤΟΥΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΙΚΑ ΠΑΡΕΧΟΥΝ ΤΗΝ ΑΠΟΨΉ ΤΟΥΣ, Η ΟΠΟΙΑ ΚΑΙ ΕΠΙΖΗΤΑΤΑΙ ΕΝΕΡΓΑ, ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ ΣΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΒΑΘΜΙΔΕΣ."

Και ναι, η Διευθύντριά μας είναι αναντικατάστατη!!!

Μα και όλα τα σχολεία θα αναστατωθούν με τις μετακινήσεις στη μέση της χρονιάς. Από τη μια η γρίπη, από την άλλη οι καταλήψεις, τώρα συμβαίνει και αυτό, τί θα πάρουν τα παιδιά από τη φετινή χρονιά; Γιατί δεν έγιναν οι κρίσεις το καλοκαίρι, που μας πέρασε ή γιατί δεν γίνονται το καλοκαίρι που θα έρθει;

Γιατί δεν ζητάτε εκ νέου δηλώσεις προτίμησης σχολείων;
Οι προτιμήσεις των υποψηφίων είναι φυσικό να έχουν αλλάξει σε αυτά τα δυο χρόνια. Γιατί έγινε καταμέτρηση μορίων χωρίς δηλώσεις; Και οι συνεντεύξεις τι νόημα είχαν;

Σας παρακαλώ λοιπόν θερμά, βοηθήστε μας να κρατήσουμε τη Διευθύντριά μας!
Μην αφήσετε να αναστατωθούν τόσα σχολειά στο μέσον της χρονιάς!
Αφουγκραστείτε τις αγωνίες των γονιών!
Τις επιθυμίες των παιδιών!
Αυτά είναι το μέλλον της Ελλάδας.
Πάρτε τα στα σοβαρά!

Ας μην χάνουμε την ουσία και ας δούμε το θέμα προς όφελος των παιδιών μας.

Με εκτίμηση

Η Πρόεδρος του ΔΣ του Συλλόγου Γονέων και Kηδεμόνων του 3ου Γυμν. Ν.Φιλαδέλφειας"


6 σχόλια:

  1. Πως τολμά μια απλή διευθυντριούλα να κάνει αλλαγές στο εκπαιδευτικό μας σύστημα το οποίο ξεκίνησε από τον Κίσιγκερ και συνέχεια το βελτιώνει ο κάθε πορθυπουργός με το επιτελείο του;
    Πώς τολμά να βάφει τζάμπα το κτίριο στερόντας την μίζα από τον επίδοξο εργολάβο;
    Πώς τολμά να κάνει τα παιδιά να αγαπήσουν το σχολείο; τα ιδιωτικά δεν τα σκέφτηκε;

    ΝΤΡΟΠΗ της

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Έλα μου ντε!

    Ντροπή της... στον Καιάδα και αυτή...
    Γιατί τι θα κάνει τώρα ο καημένος ο εργολάβος, και πολύ περισσότερο τι θα πάθει ο καημένουλης ο πορδυπουργός αν τα παιδιά μορφωθούν πραγματικά;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Με τρελαίνει όταν ακούω το "ουδείς αναντικατάστατος". Ειδικά όταν πρόκειται για παιδιά. Γιατί τα παιδιά είναι ΑΝΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΤΑ, "κυρία" διευθύντρια των αντικαταστατών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. φώναζα ο βλάκας
    ο τρόπος παραγωγής στα σχολεία
    αλλά αυτοί άκουσαν "τρόπος κατανάλωσης"
    Είναι και γκα-γκά τί να κάνουμε!!
    τώρα εδώ που τα λέμε για τα μωρά είναι πίό ευχαριστο θέμα η γκομφρέτα απ'το πώς βγαίνει το λάδι!! ΞΕΡΟΥΝ ΑΥΤΟΪ!!!
    φιλιά και καλημέρες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. @ΟΧΙΑ
    κι εγώ το ίδιο παθαίνω!!
    Σε τι χέρια αφήνουμε τα παιδιά μας γαμώτο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. @ελίτσα
    αυτοί το άκουσαν ως "τρόπο παραγωγής μελλοντικών συνεπών καταναλωτών" και σίγουρα θα πήραν και το κάτιτις τους για να το ακούσουν έτσι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή